otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ağır ticari araçlar
DOSYA · Ağır ticari araçlar
1 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Yazı: Baturhan Boyacılar

Mercedes-Benz

Mercedes'in yenilenen ürün yelpazesinde Actros, Arocs ve Atego modelleri yer alıyor. Bu modellerde görev yapan Euro 6 emisyon standartlarındaki motorlar, yüksek yanma verimi sayesinde düşük yakıt tüketimiyle öne çıkıyor. Mercedes'in Türkiye şartları göz önüne alınarak geliştirdiği ağır ticari araç yelpazesinde, ESP, Acil Fren Sistemi, Şerit Takip Sistemi ve Yorgunluk Algılama Asistanı görev yapıyor.

2 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Atego'da kısa ve uzun kabin seçeneği yer alırken iki farklı motor gücü sunuluyor.

Önceki nesline göre daha büyük ve geniş bir kabine sahip olan Actros'ta Aktif Fren Asistanı (ABA), şerit takip asistanı (LDWS), ESP, yorgunluk algılama asistanı, yokuşta geri kaymayı önleyen hill holder ve nakliyede hava süspansiyonlu arka aks özellikleri yer alıyor.

3 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Beton mikseri, damperli kamyon, çekici, beton pompası gibi geniş ürün yelpazesine sahip Arocs'a 8x2 aktarma seçeneği de eklendi.

Tüm modellerde PowerShift 3 otomatik şanzıman, 3 kademeli ve güçlendirilmiş motor freni ve hız sabitleyici standart. Tüm araçlarda Power- Brake donanımı isteğe bağlı olarak yer alıyor.

4 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Farklı motor ve aktarma özellikleri sunan Arocs'ta 3 kademeli ve güçlendirilmiş yeni motor freni ve hız sabitleyici standart olarak yer alıyor ve PowerBrake özelliği isteğe bağlı. Atego yüksek manevra özelliğiyle dar sokaklarda da pratik bir model.

İsteğe bağlı olarak PowerShift 3 şanzıman sunan Atego'da ESP ve şerit takip asistanı yer alıyor. Atego, 90 derece açılabilen kapıları sayesinde iniş ve binişlerde kolaylık sunuyor.

5 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

H. Bahadır ÖZBAYIR Mercedes-Benz Türk A.Ş. Kamyon Pazarlama Ve Satış Müdürü

Yatırımlarımız devam ediyor

Mercedes-Benz Türk olarak yatırımlarımızla Türkiye'nin önde gelen kamyon üreticisiyiz. Daimler ana şirketimizin Türkiye'ye hız kesmeden hatta artarak devam eden yatırımları bir güven ortamı oluşturuyor. 2016 Şubat ayında Aksaray Kamyon Fabrikası'na üretim ve istihdam kapasitesini arttırmaya yönelik, 3 yıllık bir süreyi kapsayan, 113 milyon Avro'luk yatırım açıkladık.

Aradan henüz bir yıl geçmişken Mayıs ortasında yine Aksaray Kamyon Fabrika'mızda 2018 yılında faaliyete geçecek olan ve 8,4 milyon Avro tutarında yeni Ar-Ge Merkezi yatırımının müjdesini verdik. Geçtiğimiz yıl kamyon ürün gamımızı Euro 6 motorlarla donattık ve tamamen yeniledik. Uzun yol ve nakliye aracı Actros, inşaat aracı Arocs ve şehir içi dağıtım aracı Atego kamyonlarımız, geliştirilmiş motorlarıyla daha ekonomik, asistan sistemleriyle daha güvenli, yüksek kaliteli, dayanıklı ve sağlam.

Sektörün 30 yıllık geçmişini bilen ve dinamiklerini takip eden bir şirket olarak sektörde dalgalanmalara birçok defa tanıklık ettik ve bunlardan tecrübeler edindik. Uzun vadede ve kapasite olarak bakıldığında sektörün büyüme kapasitesi net olarak görülebiliyor. Dolayısıyla ilerisi aydınlık, daha güzel günlere doğru gidiyoruz.

6 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Ford Trucks

Ford Otosan tarafından 150 milyon Euro yatırımla geliştirilen Ford Truck Serisi ile tüm hakları yüzde 100 Ford Otosan'a ait olan 9 ya da 12,7 lt'lik 6 silindirli Ecotorq motor serisi, 750 mühendisle 4 yıllık bir çalışma süresinde geliştirildi. Geçtiğimiz ay Türkiye pazarına sunulan Scania'nın yeni nesil çekici ve kamyon modelleri 10 yıllık Ar-Ge çalışması sonucu 2 milyar Euro yatırımla geliştirildi.

7 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Ford Trucks'ın amiral gemisi olan yol serisinde 4x2, 6x2 veya 8x2 aktarma seçenekleri bulunuyor.

10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü yapılan yeni nesil Scania'lar yeni kabin, Ford Kinetik Dizayn felsefesine göre tasarlanan Ford Trucks modelleri 8 bölgede, 2 milyon kilometreden fazla test edildi. 2016'da yollara çıkan Ford Trucks Ailesi, inşaat, çekici ve nakliye sınıfından oluşuyor. Bu yeni modeller uzun bakım aralığı, yakıt ekonomisi ve frenleme sistemleriyle de iddialı. Ford Truck modellerinde otomatik şanzıman isteğe bağlı sunuluyor.

İnşaat Serisi, yüksek tork üretmesi sayesinde dik rampaları tırmanma yeteneğiyle de iddialı. Çekici sınıfında sunulan Ford Trucks Net isimli kabin içi wi-fi bağlantısıyla sürücü görüntülü konuşma yapabiliyor. Ayrıca şerit takip sistemi, aktif acil durum frenleme özellikleri var.

8 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Serhan Turfan Ford Trucks Türkiye Direktörü

Pazar payımızı arttırıyoruz

2016 yılında ağır ticari araç sektörü, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 40 daraldı. Bu daralma 2017 yılında da devam ediyor. 2017'nin ilk dört ayında, 2016 yılına göre yüzde 19 oranında bir daralma mevcut. Sektörün Euro 6'ya geçişi; dolayısıyla fiyatların bir miktar artması bu durumun öncelikli nedenleri arasında.

Çekici segmentinde satışlar, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yarı yarıya düşerken, segment payı da geçen senenin Nisan ayı sonuna kıyasla yüzde 24,1 düşerek yüzde 30,7 seviyesine geriledi. Özellikle lojistik sektörünü etkileyen bu pazar daralmasına karşın, Ford Trucks olarak pazar payımızı artırdık. 2015 yılında pazar payımız, yüzde 24'lerdeydi.

Geçen sene yüzde 28,1 ile kapattık. 2017 yılı ilk dört ayının sonunda ise yüzde 31,6'lık bir pazar payı elde ettik. Bu artışta, inşaat sektöründeki büyümenin etkisi de büyük. İnşaat pazarında, Ford Trucks 3542 ve 4142 araçlarımız büyük projelerde yerini aldı ve inşaat pazarının en çok tercih edilen araçlarından biri oldu. İnşaat serisinde de pazar payımızı ciddi oranda artırıp liderliği hedefliyoruz. İnşaat sektöründe liderliği hedeflerken, yol kamyonu serisinde ise açık ara lideriz. Yüzde 55'in üzerinde bir pazar payımız var.

Bu alanda liderliğimizi devam ettireceğiz. Bunun yanında özellikle uzun yol lojistikte kullanılan çekici serisinde rekabetçi ürünlerimizi piyasaya sunduk. Burada da ciddi pay alma yolundayız. Senenin kalanında referandum sonrası yaşanan olumlu havanın devam etmesini ve 2017 yılında 16 ton üzeri ağır ticari araç sektörünün 17.500 adet seviyelerine ulaşmasını öngörüyoruz.

9 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Scania

Geçtiğimiz ay Türkiye pazarına sunulan Scania'nın yeni nesil çekici ve kamyon modelleri 10 yıllık Ar-Ge çalışması sonucu 2 milyar Euro yatırımla geliştirildi. 10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü yapılan yeni nesil Scania'lar yeni kabin, motor, güç ve aktarma sistemlerine sahip. Scania, R ve S Serisi ile birlikte güncel P, G modellerini de ekleyince 24 farklı kabin modeli sunuluyor.

10 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

Scania modellerinde uydu ve GPRS ile iletişim kuran SESS (Scania Entegre Sürüş Sistemleri) özelliği yer alıyor. Tamamen yeni olan 13 litrelik motor serisinde 370, 410, 450 ve 500 HP'lik güç seçenekler var. 16 litrelik motorlarda ise 520, 580 ve 730 HP'lik güç seçenekleri sunuluyor. Yeni tam otomatik opticruise şanzımana sahip bu araç aynı zamanda yan perde havayastığına sahip ilk ağır ticari araç.

11 / 11

DOSYA · Ağır ticari araçlar

DOSYA · Ağır ticari araçlar

İlhami Eksin Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü

Müşterilere uygun çözümler sunuyoruz

Ağır vasıta sektöründe ihtiyaçlar, rekabet şartları ve maliyet beklentileri değişiyor. Artık standart bir araçla iş yapma dönemi sona eriyor. Yapılan işe, taşınan ürüne uygun araçlar ve araçlarla birlikte sunulan bakım anlaşmaları, sürücü eğitimleri ve filo yönetim sistemleri gibi çeşitli hizmet paketleri ile müşteriye özel çözümler sunmak gerekiyor. Bu yüzden yeni nesil Scania'yı sadece bir araç değil, müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel tasarlanan hizmet paketleri ile eksiksiz bir taşımacılık çözümü olarak görüyoruz. Müşterilerimizle yaptığımız detaylı görüşmeler ve tüm dünyada dolaşan 250.000'in üzerinde Scania'dan toplanan gerçek yol koşulları verileriyle müşterilerimizin ihtiyaçlarını belirliyor ve bu sayede en uygun çözümleri üretiyoruz.

Müşterilerimizin karlılıklarının artması için maliyetlerini azaltmak ve gelirlerini arttırmak gibi iki temel konuya odaklanıyoruz. Gelirin artması için temel koşul aracın çalışır durumda olması, serviste beklememesi. Scania'nın herkes tarafından bilinen sağlamlığı yanında, yeni teknolojilerimiz, müşteri odaklı hizmetlerimiz ve uzun bakım aralıklarımız ile araçların kesintisiz hizmet sürelerini en üst seviyeye çıkarıyoruz. Yeni nesil Scania'ların, halen piyasadaki en iyi çözüm olan mevcut kabin araçlarımızla birlikte, Türkiye'de önemli bir pazar payı elde edeceğine inanıyorum.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.