2001 model olan VW Bora'nın 100 HP'lik Olan 8 supaplı motoru ilk kalkışlarda yetersiz kalıyor. Emisyon kuralları gereği ekonomik bir işletim sistemi nedeniyle var olan bu olumsuzluk aslında özel bir programlama ile de makul çizgilerde giderilebiliyor. Eksantrik milinin üzerinde bulunan yumurta benzeri kamlar ve supaplar motorun çalışma özelliklerine göre açma ve kapanma zamanlarını belirler. Kamlar, krank milinin 360 derece'lik tam bir dönüş sürecinde supapların ve pistonların 4 zaman (emme, sıkıştırma, ateşleme yanma ve ekzoz) işlevinin hareketleriyle örtüşen açılma ve kapanma zamanlamalarının derece olarak ifadesidir. Bu açılma ve kapanma başlangıcı, açma ve kapanma kalma süresi 360 derecelik krank dönüş sürecinde yine derece ile ifade edilen bir değer arzeder. Bu değerler standart motorlarda rölantide çalışmasını ve genel performansını da belirliyor. Supapların açılıp kapanmasının 360 derecelik krank dönüşü içinde derece olarak da nitelenen sürenin arttırılmasıyla özel eksantrik miliyle gerçekleşir. Supap açma açık kalma ve kapanma süresinin arttırılması sonucunda ise motorun performansında artışlar elde edilir. Ancak bu artışlar genelde motorun belli devirler içindeki var olan performansını daha yüksek devirlere taşıma özelliklerinde olup rölanti devirlerinde sallantılı çalışma sağlar. Ayrıca düşük motor devirlerindeki maksimum torkun daha yüksek devirlere taşınması nedeniyle oluşan ilk kalkış ve hızlanma performanslarındaki kayıplar konforlu kullanımı bozan başlıca eksilerdir. Buna ilaveten değişen motor beslenme düzeni nedeniyle de yakıt tüketim artışları da kaçınılmazdır. Sonuç olarak çift dereceli bir eksantrik mili veya benzeri yoktur. Derecesi arttırılmış eksantrik mili kamları vardır ve bu uygulama da cadde kullanımı amaçlı üretilmişse 10- 15 HP gibi bir maksimum güç artışı sağlayabilir. Ancak işletim sistem programının da bu uygulama paralelinde özel yazılması gereklidir. Uygulama sonrasında motorun düşük devirlerinde güç kayıpları oluşacak ancak yüksek devirlerde de canlı bir performans elde edilecektir. Rölanti devirlerinde sallantılı ve biraz sıkıntılı çalışma kaçınılmaz olan motorun yakıt tüketimi de bir miktar artacaktır. Kaliteli bir eksantrik milinin ortalama fiyatı 1.000 TL dolaylarında olurken buna montaj, ayarlama ve işletim sistem programlanması da eklenince 2.000 TL'yi geçen bir bütçe söz konusudur.
Haberler
Açılı eksantrik taktırmak istiyorum
2001 model VW Bora Comfortline sahibiyim. Aracımın performansını yeterli
görmediğim için çift dereceli (cadde tipi) ekzantrik taktırmak istiyorum. Bunun bana maliyeti ne olur?
- 22 Kasım 2010
Sayın Şükrü COŞKUN;
2001 model olan VW Bora'nın 100 HP'lik Olan 8 supaplı motoru ilk kalkışlarda yetersiz kalıyor. Emisyon kuralları gereği ekonomik bir işletim sistemi nedeniyle var olan bu olumsuzluk aslında özel bir programlama ile de makul çizgilerde giderilebiliyor. Eksantrik milinin üzerinde bulunan yumurta benzeri kamlar ve supaplar motorun çalışma özelliklerine göre açma ve kapanma zamanlarını belirler. Kamlar, krank milinin 360 derece'lik tam bir dönüş sürecinde supapların ve pistonların 4 zaman (emme, sıkıştırma, ateşleme yanma ve ekzoz) işlevinin hareketleriyle örtüşen açılma ve kapanma zamanlamalarının derece olarak ifadesidir. Bu açılma ve kapanma başlangıcı, açma ve kapanma kalma süresi 360 derecelik krank dönüş sürecinde yine derece ile ifade edilen bir değer arzeder. Bu değerler standart motorlarda rölantide çalışmasını ve genel performansını da belirliyor. Supapların açılıp kapanmasının 360 derecelik krank dönüşü içinde derece olarak da nitelenen sürenin arttırılmasıyla özel eksantrik miliyle gerçekleşir. Supap açma açık kalma ve kapanma süresinin arttırılması sonucunda ise motorun performansında artışlar elde edilir. Ancak bu artışlar genelde motorun belli devirler içindeki var olan performansını daha yüksek devirlere taşıma özelliklerinde olup rölanti devirlerinde sallantılı çalışma sağlar. Ayrıca düşük motor devirlerindeki maksimum torkun daha yüksek devirlere taşınması nedeniyle oluşan ilk kalkış ve hızlanma performanslarındaki kayıplar konforlu kullanımı bozan başlıca eksilerdir. Buna ilaveten değişen motor beslenme düzeni nedeniyle de yakıt tüketim artışları da kaçınılmazdır. Sonuç olarak çift dereceli bir eksantrik mili veya benzeri yoktur. Derecesi arttırılmış eksantrik mili kamları vardır ve bu uygulama da cadde kullanımı amaçlı üretilmişse 10- 15 HP gibi bir maksimum güç artışı sağlayabilir. Ancak işletim sistem programının da bu uygulama paralelinde özel yazılması gereklidir. Uygulama sonrasında motorun düşük devirlerinde güç kayıpları oluşacak ancak yüksek devirlerde de canlı bir performans elde edilecektir. Rölanti devirlerinde sallantılı ve biraz sıkıntılı çalışma kaçınılmaz olan motorun yakıt tüketimi de bir miktar artacaktır. Kaliteli bir eksantrik milinin ortalama fiyatı 1.000 TL dolaylarında olurken buna montaj, ayarlama ve işletim sistem programlanması da eklenince 2.000 TL'yi geçen bir bütçe söz konusudur.
2001 model olan VW Bora'nın 100 HP'lik Olan 8 supaplı motoru ilk kalkışlarda yetersiz kalıyor. Emisyon kuralları gereği ekonomik bir işletim sistemi nedeniyle var olan bu olumsuzluk aslında özel bir programlama ile de makul çizgilerde giderilebiliyor. Eksantrik milinin üzerinde bulunan yumurta benzeri kamlar ve supaplar motorun çalışma özelliklerine göre açma ve kapanma zamanlarını belirler. Kamlar, krank milinin 360 derece'lik tam bir dönüş sürecinde supapların ve pistonların 4 zaman (emme, sıkıştırma, ateşleme yanma ve ekzoz) işlevinin hareketleriyle örtüşen açılma ve kapanma zamanlamalarının derece olarak ifadesidir. Bu açılma ve kapanma başlangıcı, açma ve kapanma kalma süresi 360 derecelik krank dönüş sürecinde yine derece ile ifade edilen bir değer arzeder. Bu değerler standart motorlarda rölantide çalışmasını ve genel performansını da belirliyor. Supapların açılıp kapanmasının 360 derecelik krank dönüşü içinde derece olarak da nitelenen sürenin arttırılmasıyla özel eksantrik miliyle gerçekleşir. Supap açma açık kalma ve kapanma süresinin arttırılması sonucunda ise motorun performansında artışlar elde edilir. Ancak bu artışlar genelde motorun belli devirler içindeki var olan performansını daha yüksek devirlere taşıma özelliklerinde olup rölanti devirlerinde sallantılı çalışma sağlar. Ayrıca düşük motor devirlerindeki maksimum torkun daha yüksek devirlere taşınması nedeniyle oluşan ilk kalkış ve hızlanma performanslarındaki kayıplar konforlu kullanımı bozan başlıca eksilerdir. Buna ilaveten değişen motor beslenme düzeni nedeniyle de yakıt tüketim artışları da kaçınılmazdır. Sonuç olarak çift dereceli bir eksantrik mili veya benzeri yoktur. Derecesi arttırılmış eksantrik mili kamları vardır ve bu uygulama da cadde kullanımı amaçlı üretilmişse 10- 15 HP gibi bir maksimum güç artışı sağlayabilir. Ancak işletim sistem programının da bu uygulama paralelinde özel yazılması gereklidir. Uygulama sonrasında motorun düşük devirlerinde güç kayıpları oluşacak ancak yüksek devirlerde de canlı bir performans elde edilecektir. Rölanti devirlerinde sallantılı ve biraz sıkıntılı çalışma kaçınılmaz olan motorun yakıt tüketimi de bir miktar artacaktır. Kaliteli bir eksantrik milinin ortalama fiyatı 1.000 TL dolaylarında olurken buna montaj, ayarlama ve işletim sistem programlanması da eklenince 2.000 TL'yi geçen bir bütçe söz konusudur.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.