otohaber_logo
Haberler
Açılı eksantrik taktırmak istiyorum
2001 model VW Bora Comfortline sahibiyim. Aracımın performansını yeterli görmediğim için çift dereceli (cadde tipi) ekzantrik taktırmak istiyorum. Bunun bana maliyeti ne olur?
Açılı eksantrik taktırmak istiyorum
Sayın Şükrü COŞKUN;

2001 model olan VW Bora'nın 100 HP'lik Olan 8 supaplı motoru ilk kalkışlarda yetersiz kalıyor. Emisyon kuralları gereği ekonomik bir işletim sistemi nedeniyle var olan bu olumsuzluk aslında özel bir programlama ile de makul çizgilerde giderilebiliyor. Eksantrik milinin üzerinde bulunan yumurta benzeri kamlar ve supaplar motorun çalışma özelliklerine göre açma ve kapanma zamanlarını belirler. Kamlar, krank milinin 360 derece'lik tam bir dönüş sürecinde supapların ve pistonların 4 zaman (emme, sıkıştırma, ateşleme yanma ve ekzoz) işlevinin hareketleriyle örtüşen açılma ve kapanma zamanlamalarının derece olarak ifadesidir. Bu açılma ve kapanma başlangıcı, açma ve kapanma kalma süresi 360 derecelik krank dönüş sürecinde yine derece ile ifade edilen bir değer arzeder. Bu değerler standart motorlarda rölantide çalışmasını ve genel performansını da belirliyor. Supapların açılıp kapanmasının 360 derecelik krank dönüşü içinde derece olarak da nitelenen sürenin arttırılmasıyla özel eksantrik miliyle gerçekleşir. Supap açma açık kalma ve kapanma süresinin arttırılması sonucunda ise motorun performansında artışlar elde edilir. Ancak bu artışlar genelde motorun belli devirler içindeki var olan performansını daha yüksek devirlere taşıma özelliklerinde olup rölanti devirlerinde sallantılı çalışma sağlar. Ayrıca düşük motor devirlerindeki maksimum torkun daha yüksek devirlere taşınması nedeniyle oluşan ilk kalkış ve hızlanma performanslarındaki kayıplar konforlu kullanımı bozan başlıca eksilerdir. Buna ilaveten değişen motor beslenme düzeni nedeniyle de yakıt tüketim artışları da kaçınılmazdır. Sonuç olarak çift dereceli bir eksantrik mili veya benzeri yoktur. Derecesi arttırılmış eksantrik mili kamları vardır ve bu uygulama da cadde kullanımı amaçlı üretilmişse 10- 15 HP gibi bir maksimum güç artışı sağlayabilir. Ancak işletim sistem programının da bu uygulama paralelinde özel yazılması gereklidir. Uygulama sonrasında motorun düşük devirlerinde güç kayıpları oluşacak ancak yüksek devirlerde de canlı bir performans elde edilecektir. Rölanti devirlerinde sallantılı ve biraz sıkıntılı çalışma kaçınılmaz olan motorun yakıt tüketimi de bir miktar artacaktır. Kaliteli bir eksantrik milinin ortalama fiyatı 1.000 TL dolaylarında olurken buna montaj, ayarlama ve işletim sistem programlanması da eklenince 2.000 TL'yi geçen bir bütçe söz konusudur.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.