otohaber_logo
Haberler
76 Milletin Ortak Beklentisi
KTM'in satışlarını patlatan 125 ve 200 cc'lik Duke modellerinin ardından 390 cc'lik makine de Türkiye'de yollara çıktı. Ama biz onu birkaç ay önce anavatanında kullanmıştı.
76 Milletin Ortak Beklentisi
Avusturya'ya gittik KTM için. Niye? Çünkü KTM'nin anavatanı Avusturya. "Efendim KTM aslında Japon değil midir, biz onu başka ülkeden sanıyorduk, Amerikanmış" falan gibi, atıp tutan çok var. Motosiklet konusunda bilmeden sallayan babanız bile olabilir. Hiç kimseye inanmayın! Muhakkak araştırın ve okuyun. Çok palavracı var çünkü…
Bu motosiklet Mayıs 2013'te piyasaya çıktı. KTM mühendisleriyle konuştuğumuzda dediler ki; "76 milletin beklentisini bir motosiklete toplayabilmek bizim için biraz zor oldu, fakat elimizden gelenin en iyisini yaptık".
Küçük bir şasiye sığması gereken tamamı yeni bir motor, malumunuz, Duke 125 ve 200'ün şasilerine çok benzer bir şekilde tasarlanmış. Maliyetten kısıp birçok parçayı da ortak kullanmışlar fakat motor bloğu tamamen farklı. KTM'in zaten piyasada olan tek silindirli çıplak motorlarından, hal-i hazırda 690 da var. 400 cc altı motosiklet segmentini çok ciddiye aldıklarından ve bu segmentin, gelecekteki motosiklet piyasasında geniş yer tutacağına inandıklarından, işlerini çok iyi yapmışlar. Mevcut modelleri arasındaki önemli boşluğu, bu motoru icat ederek doldurmuşlar.
2011'in başından beri uğraşıyorlar bu motoru geliştirmek için, Nisan 2013'te ancak üretim örneği modeller ortaya çıktı. Üretim aşamasında, bütün parçaları neredeyse Avusturya'da imal ediliyor. Bir kısmının montajı Hindistan'da yapılsa da, dönüyor tekrar Avusturya'da kontrol ediliyor, ondan sonra kullanılıyor.
Birincisi özelliği; 130 kilogram olması! Ve o hafifliğe göre güzel bir gücü var: 44 HP. Tek silindir, 390 cc. Bu blok özel olarak bu motor için geliştirildi. Gaz tepkisi ilk başta çok yumuşak, üst devirlerde, 3000-4000 d/d'den sonra kopuyor! Motor hafif olduğu için, tüketimi düşük, bütün gün ne kadar deli gibi gazlasam da, 200 küsür km/s hızla gitmeme rağmen, gazı köküne kadar açtığım halde, 4.8 lt/100 km yaktı. Eğer "efendi gibi" gidilirse, "3.0 lt/100 km yakar" diyorlar; inanırım!
Selenin yüksekliği 80 cm, dolayısıyla çok uzun boylu olmayan Ortadoğu tipi insana çok güzel uyan bir sele yüksekliği. Onda beis yok fakat oturulduğu zaman biraz öne kayıyor insan. Oturduğunuzda, topuğun isabet etmesi gereken, "heel plate" denilen plakalar, tam topuğa denk gelmiyor. Bu sorun 200'de de vardı, herhalde bunu değiştirecekler!
Bu motor, "biraz daha tecrübe kazanıp, artık ben daha hızlı gitmek istiyorum" diyen adam için! İkinci müşteri kitlesi ise büyük motoru olup da, şehir içinde rahat edemeyen, daha kolay, hafif, küçük motor isteyen vatandaşlar. Çünkü hakikaten oyuncak gibi. Çok güzel gidiyor, çok da neşeli!
Lastikler, 44 HP'lik güce göre özel olarak bu motor için geliştirilmiş. Bu K5 serisi lastiklerin bu çapa uygun versiyonu yapılmış. Lastikler Avusturya şartlarının asfaltında çok güzel tutuyordu ama İstanbul'un, İzmir'in, Ankara'nın o "neşeli" yollarında ne yapar; onu bilmiyoruz! KTM bu motorla, sınıfın en haylazını gene yapmış. Ona buna sataşan, okulun camını kıran, sürekli disiplin kuruluna gönderilen yaramaz çocuk vardır ya; işte bu motor, o çocuk. Çok eğlenceli, çok atak, ne yapacağı hiç belli değil, fakat aslında, parlak geleceği olan bir çocuk. Saf, pür, neyse yolda o hissi veriyor, iş ortamında kahve makinesinin yanında millete laf sokan ukala dümbeleklere göre değil bu motor; sürebilen adama göre! Bence denemeniz lazım. Test günleri için muhakkak randevu alın!
Yazı: Altın Elbiseli Adam

Fiyatı 8.000 Euro. 5.500 Euro'luk 200 cc'lik Duke'tan daha pahalı olmasının sebebi yüksek vergilerden kaynaklanıyor.

Doksanlardan itibaren KTM ile çalışan Tasarım Merkezi Kiska, bu agresif motosikletin de tasarımından sorumluydu.


11 litrelik depo, uzun yolculukları mümkün kılıyor. Menzilin uzamasında elbette düşük yakıt tüketimi de etkili.


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.