otohaber_logo
Haberler
500 km'deyken Aracımın Mazot Filtresi Dondu, Ne Yapmalıyım?
İsmet Karaman Sorularınızı Yanıtlıyor
500 km'deyken Aracımın Mazot Filtresi Dondu, Ne Yapmalıyım?

İki ay önce yeni Ford Focus dizel Style plus aldım. Sivas'tayım ve daha aracım 500 km'deyken mazotfiltresi dondu ve hiç bir uyarı yapılmadığı halde garantiye girmez diyerek fiyatını benden tahsil ettiler. Aracımı korkumdan kullanamıyorum. Ben de onlara "bu durumda Ankara'nın doğusunda dizel Ford satmayın her 500 km'de ben 150 TL mi ödeyeceğim"diyorum cevap yok. Ford genel müdürlüğü de sorunuma geçiştirici cevap veriyor. Üstelik bana önerdikleri firmadan dizel yakıt aldım, üstelik içine katkı maddesi (donmaya karşı) koydurmuştum. Ne yapmalıyım?


Sayın Volkan Koçkara;

Karşılaştığınız bu arızayı, aracınızın üretiminden kaynaklanan bir hata yerine "ülkemizin şu sıralarda yaşadığı iklim koşullarından aracınızın etkilenmesi" olarak düşünmeniz daha doğru olacaktır. Otomobilinizde kullanılan dizel motor "Common-Rail" tipi yakıt sistemidir.Common-Rail yakıt sistemlerinin karakteristik özelliği enjektörlerin yüksek çalışma basıncına sahip olmasıdır. Bu özelliği kaliteli motorinin kullanılmasını gerektirdiği gibi bu motorinin de mükemmel süzülmesini gerektirir. Bu nedenle günümüzde daha fazla süzme kapasitesine sahip küçük gözenekli yakıt filtrelerine ihtiyaç duyulmuştur. Aracınızda da muhtemelen yapısı itibariyle bu özelliklere sahip yakıt filtreleri kullanılmaktadır. Depoda bulunan motorin, soğuğun ve hava sıcaklığının etkisiyle tıpkı suyun buza dönüşmesi gibi kristalleşerek katılaşır. Kristalleşen motorin,adeta şekerleşmiş bal kıvamında olur,akıcılığı azalır. Mazot, bu haliyle ince yakıt filtresini geçemez gözenekleri tıkar ve deforme eder. Motorun çalışmaması bundandır. Tekrar açılması zor olduğu gibi gözenekleri deforme ettiğinden süzme özelliği azalır bu durum ise sonraki kullanımlar motor için çok zararlıdır. Bu nedenle değişmesi gerekir. Bir daha böyle bir durumla karşılaşmamanız için kendinize göre bir takım önlemlerde alabilirsiniz. Kısaca bunlar: Aracınızda daima EN590 standardına uygun, düşük kükürtlü, yüksek kaliteli motorin (euro dizel) kullanınız. Zaten bu husus size aracınızla birlikte verilen kullanıcı el kitabında da yer almaktadır. Euro dizel yakıtın özelliklerinden biri de içindeki katkı maddelerinden dolayı donma noktası düşüktür (Eksi 20 derece civarında). Yakıt deponuzu mümkün olduğunda maksimum seviyede tutmaya çalışın. Aracınızı mümkünse günde bir defa çalıştırın. Yetkili servisinizin önerdiği donma noktasını düşürücü katkı maddeleri varsa bunları kullanınız. Aracınızı parkederken imkanınız ölçüsünde; Kapalı yerlerde park etmeye çalışın. Kuzey rüzgarlarına direkt açık olan yerlerde park etmekten kaçının. Aracınızın kaput veya motor bölümünü izolasyon maddesi (battaniye, örtü gibi) kaplayarak kaput altı ısısının düşmesini engelleyin. Aracınızın motor tarafını (ön kısmını) bina, baraka gibi rüzgâr almayan yerlere yakın yerlerde park edin. Bu önlemleri aldığınız sürece bir daha böyle üzücü bir durumla karşılaşacağınızı zannetmiyorum. Karşılaştığınız bu durum dış şartlardan kaynaklandığı için üretici, arızayı garanti kapsamında değerlendirmemiş ve size fatura etmiştir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.