LED'li farları, tavan tasarımı ve camlarıyla bir uzay aracı andırır gibi duran C4 Picasso, MPV olmasının getirdiği avantajları da kullanarak başarılı bir güvenlik sundu. Zaten Citroen'in MPV ailesi ilk Euro NCAP testine 2001 yılında Picasso katıldı ve o dönemin standartlarına göre 4 yıldızla ayrıldı. Picasso'nun ardından C4 Picasso ise 2006 ve 2009 yıllarında Euro NCAP testinden 5 yıldız elde etti. İkinci nesil C4 Picasso'da haleflerinin sağlamlığı devam ediyor. Bir diğer model olan CR-V ise üçüncü kez 'Euro NCAP'e katıldı. CR-V, 2002 ve 2007 yıllarında 4 yıldız elde eden bu son sınavında ise ilk kez 5 yıldız kazandı. Bu 5 yıldızlı model, 2011 yılının sonlarına doğru üretime başlamasına rağmen 2013 yılının standartlarını karşıladı.
Citroen C4 Picasso
Önden çarpma testi sonucu kabin yapısı bozulmayan C4 Picasso'da sürücü ve yolcu için ortalamanın üstende bir güvenlik gerçekleşti. Bu güvenlik, farklı boylardaki sürücü ve yolcular içinde geçerliydi. Yandan çarpışma testinden de maksimum puanları elde eden bu model, direk testinde ise dummynin omuz bölgesinde oluşma ihtimali bulunan yaralanmalara karşı zayıftı ve bu araca puan kaybettirdi. Kamçı testinden de iyi bir puanla ayrılan C4 Picasso, 3 yaş ve 18 aylık çocuk güvenliğinde de maksimum puanları elde etti. Bu başarıda özellikle havayastığının iptal bilgileri, çocuk koltuğunun darbe anındaki kısıtlı hareketlerinin payı büyüktü. Yaya güvenliğinde ise C4 Picasso, yayaların bacaklarında iyi bir güvenlik sunsa da ön camın kenarlarına yayanın kafalarının çarpma ihtimaline karşı puan kaybetti. Elektronik Stabilize Kontrolü, ön ve arka koltuklarda emniyet kemeri hatırlatıcısı ve hız sabitleyicisi sayesinde Euro NCAP'in standartlarını karşıladığı için 5 yıldız elde etti.
Honda CR-V
Farklı boylardaki dummylerle de yapılan çarpışma testi sonucu sürücü ve yolcu üzerinde iyi bir güvenlik sunan CR-V'nin kabinin genel yapısı bozulmadı. Yandan çarpma testi sonucu da iyi bir güvenlik sunan bu araç, direk ve kamçı testlerinden de maksimum puanları kazandı. Çocuk güvenliğinde 3 yaş ve 18 aylık bebek dummylerin kısıtlı hareketleri ve kafalarının çarpma riskinin az olması CR-V'ye puan kazandırırken çocuk koltuğunun bağlanma özellikleri ve havayastığı iptal bilgileri sayesinde çocuk güvenliği testinden başarıyla çıkmasını sağladı. yaya güvenliğinde özellikle dummylerin bacaklarında sunulan başarılı güvenlik özellikleri sayesinde yüksek puanlar elde eden bu SUV, ESP, ön ve arka koltuk emniyet kemeri hatırlatıcılarını standart olarak sunduğu için 5 yıldı elde etti. Ancak CR-V'de hız sabitleyici isteğe bağlı olarak sunulduğu için o kısımdan puan alamadı.