otohaber_logo
Haberler
5 Yıldızlı 4 Model Daha
Euro NCAP’in 2013 kriterlerine göre açıkladığı son 4 model de 5 yıldıza ulaşırken, Jeep Cherokee ve Suzuki SX4 önden çarpışmalarda en iyi skorları elde etti. 11 farklı çocuk koltuğuyla yapılan denemelerde en iyi skor Mercedes-Benz CLA’nın oldu.
5 Yıldızlı 4 Model Daha

Bağımsız güvenlik kuruluşu Euro NCAP, 4 farklı modelin daha çarpışma test sonuçlarını açıkladı. Buna göre Jeep Cherokee, Mercedes-Benz CLA, Peugeot 2008 ve Suzuki SX4'ün tamamı 5 yıldız aldı. Cherokee ve SX4, yüzde 92 ile bu seansın en yüksek önden çarpışma oranını yakalarken, Suzuki'nin yeni modeli yandan çarpışmalardaki en parlak araçtı. Sadece CLA'da sunulan aktif motor kaputu sayesinde yaya korumasından en iyi sonuçlarla ayrılan "Yıldızlı Model", Güvenlik Asistanları'ndaysa liderliği SX4 ile paylaştı. Euro NCAP'in basın açıklamalarında yer almasa da, kurumun yayınladığı videolarda bazı işçilik sorunları dikkat çekiyor. Örneğin Jeep Cherokee'nin perde havayastıkları açılırken, A sütunu kaplamalarının yerinden çıkması ya da önden çarpmada dikiz aynasının kopması şüphe uyandırırken, Mercedes-Benz CLA'nın Aktif Şehir Güvenliği için çalışan kameranın kabının yerinden kurtulması da bir diğer noktaydı. Öte yandan, Peugeot 2008'in 208 ile aynı altyapıda olmasından dolayı araçla ilgili görüntüler yayınlanmadı. Euro NCAP artık, kaza önleme sistemlerini de denemeye başlarken, ilk sonuçların önümüzdeki haftalarda açıklanacağı belirtiliyor.

Yazı: Özerk Ihlamur

JEEP CHEROKEE (5 YILDIZ)

Önden çarpışmalarda kabini stabil kalan 1788 kilogramlık yeni Cherokee, farklı şekilde oturan tüm yolcularını başarılı bir biçimde korudu. Yandan gelen darbelerden maksimum puanları toplayan Cherokee, direk testinde göğüs bölgesinde ufak bir sıkıntı yaşatsa da durum genel olarak iyiydi. Kamçı testleri sonucunda, boyun korumasındaysa "marjinal" seviyeyi tutturdu. Euro NCAP'in önerdiği tüm çocuk koltuklarının takılabildiği Cherokee, devre dışı bırakılamayan ön yolcu havayastığı ve bu konunun açıklamasının güneşlikte yazmasından dolayı puan kaybetti. Yaya korumasında "karmaşık duygular" yaşatan Cherokee, tamponuyla başarılı iken, motor kaputunun ucu, köşeleri ve ön cam ile A sütunlarında tehlike yarattı. Güvenlik donanımlarının standart olması ve Euro NCAP kriterlerine göre doğru çalışmasıysa genel tabloyu iyileştirdi.


MERCEDES-BENZ CLA (5 YILDIZ)

Önden çarpışmalarda tüm yolcular için maksimum puanları toplayan CLA, yandan çarpışmalarda da en iyi sonuçlara ulaşabildi. Direk testinde göğüs ve bel bölgesinden puan kaybeden ve genel olarak en büyük sıkıntıları bu bölgelerde yaşatan CLA, sabit kafalıklı koltuklarının kamçı etkisindeki başarısıyla teselli buldu. Çocuk korumasında genel olarak başarılı olan CLA, opsiyonel olarak alınabilen ve sadece Mercedes-Benz'in sunduğu çocuk koltuklarını algılayan CPOD sistemini sunsa da, Euro NCAP bu konuyu tasdik etmedi. CPOD'a göre, ön sağ koltuğa çocuk koltuğu yerleştirildiğinde, sistem yolcu havayastığını otomatik olarak devre dışı bırakıyor. Yaya korumasında, standart olarak sunulan aktif motor kaputu sayesinde türünün en iyi örneklerinden birini sunan CLA, tamponlarıyla da, sadece üst köşe bölüm hariç, başarılıydı.


PEUGEOT 2008 (5 YILDIZ)

Peugeot'nun küçük SUV/Crossover segmentindeki temsilcisi 2008'in altyapısı 208 ile neredeyse aynı iken bu durum çarpışma testinde de kendini gösterdi. Önden çarpmada kabini sağlam kalan ve kokpiti neredeyse hareket etmeyen 2008'in yandan gelen darbelerde de durumu genel olarak iyi idi. hem sürücü hem de yolcunun göğüs kafesinde sıkışmalar yaşattığından dolayı birkaç puanı kırılan 2008'in, kamçı etkisindeki boyun koruması ise "marjinal" olarak yorumlandı. Çocuk güvenliğinden başarıyla ayrılan 2008, devre dışı bırakılabilen ön sağ bölümdeki havayastığıyla beğenilse de bu durumu sürücüye yeterince hatırlatacak uyarıların olmamasından dolayı puan kaybetti. Ön tamponuyla "Yaya dostu" bir karakter çizen 2008, ön camın alt bölümü ve A sütunlarındaysa zayıftı. 2008, Güvenlik Asistanları'ndansa alnının akıyla çıktı.


SUZUKI SX4 (5 YILDIZ)

Türkiye'de SX4 S-Cross olarak satılan araç, önden çarpışmalarda tüm yolcularını, farklı oturuş pozisyonlarına rağmen başarıyla korumayı bildi. Sadece göğüs bölgesindeki sıkışmayla, orta konsola yakın duran bacaklarda ufak da olsa incinme riski vardı. Yandan çarpışmalardan da "alnının akıyla" çıkan SX4, "belalı" direk testinden de iyi bir sonuçla ayrılsa da, yine göğüs bölgesinde incinmeler yaşanabiliyor. Çocuk güvenliğinde de iyi olan SX4, devre dışı bırakılabilen ön yolcu havayastığı ve bu konunun görünür bir biçimde açıklanmasıyla ödüllendirildi. Ancak kullanma kılavuzunda, bu bölüme monte edilecek koltuklarla ilgili olarak, koltuğun en yüksek konuma getirilmesi gerektiği unutulmuştu. Yaya korumasında, tamponu ve motor kaputunun orta bölümüyle başarılı bir tablo çizen SX4, ön cam direkleri ve kaputun ön bölümünden hiç puan alamadı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.