Çünkü bugüne kadar öyle veya böyle SUV kategorisine soktuğumuz modellerde 4 tekerlekten çekiş en azından seçenek de olsa sunuluyordu ancak ne Peugeot'nun ve Renault'nun yeni modelinde gücün 4 tekerleğe birden dağılması söz konusu değil. Her iki küçük sınıf temsilcisinde de güç sadece ön tekerleklere aktarılıyor. Fransa'dan gelen ve özellikle şehir hayatı yaşayanların ilgisini çekmeye aday iki modeli daha yakından tanımaya harf sırasında önde gelen Peugeot ile başlayalım.
Markanın ilk olarak bu yılın ikinci çeyreğinde Pekin Otomobil
208'den tanıdığımız benzinli ve dizel motor seçeneklerinin sunulacağı 2008, yılın ikinci çeyreğinde yollara çıkacak. 4 tekerlekten çekiş yerine 3008'den tanıdığımız önceden tanımlı programlara sahip çekiş kontrol sistemi Grip Control, küçük SUV'nin, daha doğrusu crossover'ın farklı yol koşullarında rahat ilerlemesi için
İlk olarak 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki radikal bir konseptle bizi Captur adıyla tanıştıran Renault, seri üretimde doğal olarak çok daha normal ve kabul edilebilir bir tasarıma yönelmiş. Markanın son dönem tasarım DNA'sını yansıtan Captur için büyütülmüş bir Clio tanımı da yapmak mümkün. 4.12 metre uzunluğundaki Captur'da Clio'da sunulan tüm donanımlar ve baz motorlar hariç tüm üniteler görev yapacak.
Fransız markanın pek de başarılı olamayan küçük MPV'leri Modus ve Grand Modus'ün üretimlerinin bitmesiyle doğan boşluğu da dolduracak olan Captur'da 4 tekerlekten çekiş sistemi yerine opsiyonel olarak mekanik bir ön diferansiyel kilidi de sunulacak.