2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
CADILLAR XT6
GM'in lüks ve prestij markası SUV/Crossover pazarında daha iyi bir yer edinmek için yeni bir modele imza attı. XT5 ve Escalade arasındaki boşluğu dolduracak olan XT6 üç koltuk sırasına sahip, 6 kişilik bir kabin sunuyor. 356 litre ile 2228 litre arasında değişen bagaj hacmi sunan otomobilde 314 HP güç ve 373 Nm tork üreten 3,6 lt'lik benzinli V6 motor görev yapıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman gücü versiyonuna göre ön tekerleklere veya 4 tekerleğe aktarıyor. Maceradan uzak, temiz ve güçlü çizgileriyle dikkat çeken otomobil bu ilkbaharda siparişlere açılacak.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
FORD EXPLORER
Ford'un en uzun soluklu modellerinden biri olan Explorer, Detroit'te altıncı nesliyle tanıtıldı. Yerini aldığı modele göre daha sportif ve modern görünen yeni Ford Explorer'da markanın yeni arkadan itiş platformu kullanılıyor. 2,3 lt 304 HP ve 3,0 lt 370 HP olmak üzere iki benzinli motorun görev yapacağı yeni Explorer'ın yaz döneminde satışa sunulacak olan hibrit versiyonundaysa 3,3 lt'lik benzinli motora yer veriliyor. Tüm motor seçeneklerinde 10 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor. Bir önceki nesilde güncel Mondeo ve S-Max'i hatırlatan kumanda elemanlarının dikkat çektiği bir kokpite sahip olan Ford Explorer yeni nesille birlikte tablet tipi multimedya sistemine ve yeni bir yerleşime geçiş yapmış. Modern zamanların gerektirdiği gelişmiş elektronik sürüş yardımcılarıyla donatılan yeni Explorer bunları Co-Pilot 360 adı altında bir araya topluyor.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
FORD SHELBY GT500
Ford'un spor otomobildeki efsane ismi Mustang'in en güçlüsünü temsil eden Shelby GT500 yeni neslin üstündeki örtüyü kaldırdı. 5,2 lt'lik kompresör destekli V8 motor, 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanla işbirliği yapıyor. Ford'un trafiğe çıkma izni olan bir otomobilde kullandığı en güçlü motora sahip olduğu belirtilen Shelby GT500'ün tam gücü açıklanmamış olsa da marka gücün 700 HP'nin üzerinde olduğunu ve otomobilin 0-100 km/s hızlanmasının 3,5 saniye civarında olduğunu söylüyor. Yürüyen aksamda yapılan değişikliklerle otomobilin doğrusal hızlanma kadar viraj dönüşlerinde de çok çabuk olması hedeflenmiş.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
LINCOLN CONTINENTAL COACH DOOR EDITION
Ford çatısı altında yer alan lüks otomobil üreticisi Lincoln, Continental modelinin 80'inci yaşını tanıtılan Coach Door Edition versiyonuyla kutluyor. Markanın amiral gemisi rolünü de üstlenen büyük sedanın en dikkat çekici noktası kuşkusuz sürüş yönünün tersine açılan arka kapıları. Standart Continental'e göre 15,2 cm artan dingil mesafesinin tamamı arkada oturan yolcuların hizmetine sunuluyor. Sınıfının en cömert arka koltuk diz mesafesini sunduğu iddia edilen Lincoln Continental Coach Door Edition'da arka camları bir düğmeye basarak koyu hale getirmek mümkün. Yıllık üretim adedi 80'le sınırlandırılan otomobilin 2019 ve 2020 yıllarında üretileceği kesinleşmiş durumda. Otomobilde görev yapan 3,0 lt'lik çift turbo beslemeli benzinli V6 motor 406 HP güç ve 542 Nm tork üretiyor.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
TOYOTA GR SUPRA
Spor otomobil meraklıları için özel isimlerden biri olan Supra nihayet yeni nesliyle karşımıza çıktı. Son Supra neslini 2002 yazında emekli eden Toyota yeni bir Supra için bizi 2019'a kadar bekletti. Yeni neslin ilk ipucunu bundan 5 yıl önce FT-1 konseptiyle veren Toyota, Supra adının önünde artık GR takısını da kullanıyor. Toyota'nın motorsporları departmanını temsil eden GR (Gazoo Racing) kısaltması otomobilden beklentileri de doğal olarak arttırıyor.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
BMW Z4 altyapısını kullanan yeni Supra, 4,38 metrelik uzunluğuyla üretilen son Supra'dan 13,5 cm daha kısayken, 2,47 metrelik dingil mesafesi de yine son nesilden 8 cm daha kısa. Z4 ile olan kardeşliği karoserde yan aynalar ve kapı kolları dışında görmek mümkün değil. Uzun motor kaputu, dalgalı tavan ve kısa tampn-tekerlek mesafesi gibi detaylar yeni Supra'nın çarpıcı tasarımında önemli bir rol oynuyor. Kapıdan başlayıp arka çamurlukla bütünleşen kıvrım, difüzörlü arka tampon ve çıkıntılı bagaj kapağı çok etkileyici görünüyor. Aynı şekilde otomobilin Formula 1'e selam çakan burun yapısı da farklı. Tasarım yoruma açık bir kavram olmakla birlikte yeni Supra'nın abartılı genişlikteki farları genel tasarımın içinde fazla baskın bir unsur olarak kalıyor.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
Karoserinde BMW kardeşliğini mükemmel bir biçimde gizleyen yeni Toyota Supra, iş kıyafetin içine geldiğindeyse farklı bir karaktere bürünüyor. Temiz çizgileriyle dikkat çeken kokpitte direksiyon simidi, cam ve ayna kumandaları, aydınlatma kumandaları, müzik ve havalandırma kontrolleri, vites kolu, multimedya ekranı ve merkezi kontrol sistemi doğrudan BMW'den alınmış. Öyle ki otomobilin multimedya menüsü bile BMW imzası taşıyor.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
Motor kaputunun altındaki 3,0 lt'lik sıralı 6 silindirli TwinScroll (çift kanallı) turbo motor da BMW orijinli bir üretim. 340 HP güç ve 500 Nm tork değerleri sunan motor yine BMW'den tanıdığımız ZF üretimi 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla işbirliği yaparak arka tekerleklere güç veriyor. 0-100 km/s hızlanması için 4,3 saniye süresi açıklanırken maksimum hız 250 km/s'de sınırlandırılmış.
2019 Detroit Otomobil Fuarı’nın yenilikleri
VOLKSWAGEN PASSAT
Volkswagen Passat Alman marka için en önemli modellerin başında geliyor. 45 yıldır orta sınıfta mücadele eden VW Passat, ülkemizde de satılan Avrupa versiyonu dışında Amerika pazarına yönelik, tasarım, teknik ve donanım anlamında farklara sahip farklı bir versiyona da sahip. İşte bu versiyon Detroit Otomobil Fuarı'nda revize edilmiş haliyle tanıtıldı. 2011 yılından bu yana üretilen Amerikalı Volkswagen Passat, büyüyen ve farlarla bütünleşen krom ön ızgarasıyla kendini belli ederken, C sütunu ve arka bölüm de ciddi anlamda değişmiş. İç mekanda kokpitin üst kısmı Avrupalı Passat'a yaklaştırılırken multimedya sistemi de yenilenmiş.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.