
2018 Ford Fiesta ST

Yeni Ford Fiesta'nın performanslı versiyonu olan ST, resmi tanıtımının yapılacağı Cenevre Otomobil Fuarı'na günler kala yüzünü gösterdi.
2018 Ford Fiesta ST

Ford, tamamen yenilediği küçük sınıftaki temsilcisi Fiesta'nın performanslı versiyonu Fiesta ST'nin resmi fotoğraflarını paylaştı.
2018 Ford Fiesta ST

Yeniden elden geçirilen üç silindirli 1,5 lt'lik turbo destekli EcoBoost benzinli motor, 200 HP güç ve 290 Nm maksimum tork üretebiliyor.
2018 Ford Fiesta ST

Bu güç ile Fiesta ST, 0'dan 100 km/s hıza 6,7 saniyede ulaşıyor. Bu değer, önceki nesile göre 0,2 saniye daha gelişmiş olduğu anlamına geliyor.
2018 Ford Fiesta ST

Yeni Fiesta ST; Normal, Sport ve Track olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. Bu modlar motor, direksiyon ve çekiş kontrol sistemleri üzerinde, otomobilin normal sürüş ile pist sürüşü arasında karakterini değiştirmesine yardımcı oluyor.
2018 Ford Fiesta ST

Modelde, Ford'un ilk kez uygulayacağı silindir devre dışı bırakma sistemi de bulunuyor. Bu sistemde üç silindirden birisi fazla güce ihtiyaç olmadığı zamanlarda otomatik olarak devre dışı bırakılıyor.
2018 Ford Fiesta ST

Silindirin devre dışı olma veya tekrar devreye girme süresi 14 milisaniye olarak açıklanıyor. Yani bu değer, bir insanın gözünü açıp kapatma süresinden yaklaşık 20 kat daha hızlı olması demek.
2018 Ford Fiesta ST

Bu sistemde tek silindirin devre dışı kalması sayesinde, yakıt tüketimi düşerken CO2 emisyon değeri de 114 g/km değerine geriliyor.
2018 Ford Fiesta ST

Yeni Fiesta ST, rakipleri olan Renault Clio RS, Opel Corsa OPC ve Volkswagen Polo GTI'da bulunmayan kontrol edilebilir çekiş kontrol sistemi olan ESC ile fark yaratıyor.
2018 Ford Fiesta ST

Sürücü kullanımda ESC sistemini; tamamen korumalı mod, sınırlı korumalı kaygan mod ve tamamen korumasız mod seçenekleri arasından tercih yapabiliyor.
2018 Ford Fiesta ST

3 ve 5 kapı seçenekleri sunacak olan yeni Fiesta ST'nın yeniden tasarlanan spor dış tasarım detaylarında; yeni örgü şeklinde ön ızgara, yeni ön ve arka tampon, bagaj üstüne yerleştirilmiş spoyler ve yeni tasarım 18 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar göze çarpıyor.
2018 Ford Fiesta ST

İç mekanda ise; Recaro marka spor tip koltuklar, altı düz spor tip direksiyon dikkat çekiyor.
2018 Ford Fiesta ST

Müşteriler isterlerse direksiyon, vites topuzu, kapı açma kolları ve birkaç detayda daha renk kombinasyonlarını kişiselleştirebilecekler.
2018 Ford Fiesta ST

Yeni nesil SYNC 3 isimli bilgi-eğlence sistemi 8 inçlik ekranla birlikte geliyor. Navigasyon, sesli komut, Android Auto ve Apple CarPlay uyumlu akıllı telefon bağlantısı da yine bu sistemin içinde bulunacak.
2018 Ford Fiesta ST

Bu ses sistemini yetersiz bulacaklar için ise B&O Play Sound System isimli premium müzik sistemi opsiyon listesinde bulunuyor.
2018 Ford Fiesta ST

Ford, yeni Fiesta ST'yi 2018 yılının başlarında satışa sunmayı planlıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.