Beklenen oldu ve 2014 yılının ilk ayındaki düşüş şubat ayına da yansıdı. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin yayınladığı rakamlara göre Premium segmentin önemli markalarından Mercedes-Benz ocak ve şubat aylarında 1482 adet otomobil satarken 2013'te bu rakam 1638'di. Bir diğer Alman Premium marka olan BMW'nin iki aylık performansı 1691'de n 951'e gerilerken Premium sınıfın en yüksek satış kaybına imza attı. Audi, 2013 yılındaki 1453 adetlik rakama ulaşamasa da 1205 adetlik satışa imza attı ve düşenler listesine girdi. Premium markalar arasında satışlarını tek arttıran İsveçli Volvo olurken, 2013'te 393 olan rakam 508'e çıktı. Bu artışta makyajlı modellerin payı önemli.
Lüksten Vazgeçmiyoruz
Otomotiv sektöründeki genel düşüşe rağmen rakamlar arasında oldukça ilginç noktalar var. 2013 yılının ilk iki ayında 2 adet satılan mızraklı İtalyan markası Maserati'ye Ghibli ve Quattroporte dopingi yaramış gibi gözükürken, bu başarı satışlara da 14 adetlik bir rakamla yansıyor. Alman süperspor marka Porsche'nin ilk iki aylık karnesi 48'iken 2014 yılında satışlar 76 adede ulaşarak adeta krize meydan okudu. Geçtiğimiz yıl 2 aylık süreçte 2 adet satılan Ferrari bu yılın aynı dönemini 3 adetle kapatırken, İngiliz asilzadesi Bentley de 1 adetlik satışını 2'ye çıkarttı. Süper lükslerde adetler az gibi gözükse de, bir önceki yıla oranla döviz kuru artışı ve yeni vergi düzenlemesiyle fiyatların da oldukça yukarı çekildiğini hatırlatmakta fayda var.
Volkan Demirkuşak
Kaynak ODD 2014 Şubat Raporu