2008 model Toyota Corolla otomobilimi 15.11.2007 tarihinde aldım. Garanti süresi 3 yıl idi.
Aracımın Radyo-CD çaları 2 yıl içinde arızalandı.Sıcakta veya şimşekli havalardan etkilenip çalmaz oluyor ve 1 ay gibi bir süre sonra eski haline geliyordu.
CD çalarımı 2 yıl sonra garantiden değiştirdiler. Ancak yeni takılan cihaz da 2 yıl sonra aynı problemle servise gitmeme neden oldu. Servisteki arkadaşlar garanti süresi dolduğu için ancak servis ücretini karşılarsam müdahale edecekleri söylediler. Problem kullanıcı hatası değil kesinlikle.
Araştırmalarım sonucu birçok aynı modelde aynı problemin olduğunu öğrendim. Araç sıcakta park edince veya yoğun şimşekli havalardan etkilenip arızalanıyor. Uzun bir süre havalar iyi giderse eski haline dönme durumuna geliyor.
Sözün kısası, servis, eski cihazımı değiştirdiği zaman yeni cihazıma tekrar 3 yıl garanti uygulanmıyor mu?
Aracımın garanti süresinin dolması, sonradan takılan cihazının garantisini de mi bitiriyor? Toyota, bu gibi durumlarda kusurlu cihazı niye yeniden aynısı ile değiştiriyor.
Internet sitenizden yeni haberdar olduğum için konuyu 1 yıl sonra size yazdım, keşke daha önce görebilseydim. Maalesef şu an olayı sineye çekmiş durumdayım.
Sayın Yakup Altaş;
Öncelikle size, otomotiv endüstrisinde garanti sistemini açıklayayım. Garanti kapsamındaki bir araca takılan her parçanın garantisi, aracın genel garanti süresiyle sınırlıdır. Yani üretici ve/veya marka genel distribütörünün garanti sorumluluğu, aracın genel garanti süresinin bitmesiyle son bulur. Garanti sadece yedek parçalar için değil işçilikleri de kapsar.
Yukarıdaki açıklamama bir örnek verecek olursam; bir aracın garantisi tarihinde bitiyorsa, bu süre içinde araca herhangi bir şekilde 07.04.2012 tarihinde bir yedek parça takıldı ise bu parçanın da garantisi aracın genel garanti süresi olan 07.09.2012 tarihinde yani kalan 5 ay sonra son bulur.
Ancak garantiden takılmış bu parça, aracın genel garanti süresi içinde arızalanırsa tekrar değiştirilir. Tabi bu arızanın ve daha önceki arızaların da kullanımdan dolayı değil de imalattan dolayı arızalanması şartı her zaman geçerlidir.
Yukarıda anlatmaya çalıştığım bu garanti prosedürü servis yöneticiliği yaptığım dört marka için böyledir. Diğer markalar için de böyledir. Dolayısıyla servisin yaptığı garanti prosedürlerine göre yanlış değil.
Bunun dışında şayet herhangi bir şekilde aracınıza hem garanti süresinde olsun hem de garanti süresi dışında ücreti tarafınızdan ödenerek bir yedek parça takılmışsa; bu yedek parça ve işçiliğinde, o markaya ait genel garanti şartları geçerlidir.
Sahip olduğunuz aracın 2009 modelini ben de kullandım ancak bahsettiğiniz arıza ile hiç karşılaşmadım. Yaptığım araştırmalarda da böyle bir sorunla karşılaşan araç sahiplerine de rastlamadım. Elbette bu sizin aracınızın müzik sisteminde sorunun olmadığı anlamına gelmemektedir.
Aracınızın sorununa gelince; müzik sisteminin çalmaz oluşu derken, dijital ekran mı kararıyor yoksa ekran var ama hoparlörlerden ses mi gelmiyor?
Kanaatimce çıkışlarıyla ilgili bir sorun olabilir. Aracınızın arka hoparlörleri, arka cam şapkalığı üstündedir. Ve hoparlör altı kabloları bagaj içindedir. Aracın bagajına konulan eşyalar, hoparlör kablolarının kısa devre olmasında sık karşılaşılan arıza türüdür. Sert bir temasla hoparlör ayağı kırılarak şasi yapması, ihtimal dahilinde arızadır. Olası fazla ısınmalarda müzik sistemi kendini korumaya alıyordur.
Ayrıca aracınızın konumuna göre müzik sistemi kalorifer mazgalı üzerindedir. Olası bir kaçak çıkışlarının oksitlenmesine neden olabilir.
Müzik sisteminizin 2 yıllık zaman diliminde bir arızalanması aracınızı kullanım alışkanlığı biçimi ve periyoduyla ilgilidir. Sistemde, yüksek sesle ve uzun süre kullanımla böyle bir arızanın ortaya çıkması söz konusu olabilir. Bu nedenle müzik sisteminin çıkışlarıyla ilgili arızalar 2 yılda ortaya çıkmış.
2008 Toyota Corolla'nın müzik sisteminde yaşanan sorunlar artık garanti kapsamında çözülemez.