Sayın Abdullah BULUT,
Nissan Primera'da görev yapan 1.6 lt'lik benzinli motor alt devirlerden itibaren makul düzeyde bir performans sergiliyor. Primera, düşük yakıt tüketimiyle "Cimri bir Japon" olarak düşünülebilir. Orta sertlikteki süspansiyonları ve iyi sayılacak düzeyde yol tutuş karakterine sahip olan araç, sınırları zorlandığındaysa arkadan kayma eğilimi göstermektedir. Panik frenlerde performansı oldukça iyi düzeyde olan Primera'nın direksiyon tepkileri beklentilerin biraz altındadır. Primera Tekna'nın standart donanımında; ABS, EBD, fren destek sistemi, ön, yan ve perde havayastıkları, elektronik klima, geri görüş kamerası, ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ve elektrik kumandalı yan aynalar, elektrik açılır tavan, xenon farlar, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, elektrikli camlar, merkezi kilit, alarm, immobilizer, Radyo-CD çalar, aktif ön kafalıklar, ISOFIX çocuk koltuğu bağlantıları, mobil telefon ön hazırlığı, alaşım jantlar ve far yıkama sistemi vardır. Büyük bir Nissan armasıyla desteklenmiş ve büyük farların ön tasarımda oluşturduğu agresif çizgisi ve aracın tamamına hakim olan zarif tasarımıyla arka cam ve arka bölümün birleşik bir görünüm çizmesi, otomobilin sedan otomobillerden çok, liftback bir model gibi algılanmasını sağlıyor. Kokpitte hız, devir, yakıt, diğer uyarı ve gösterge ekipmanlarının yanı sıra bir de LCD ekran bulunuyor. Bu yapı sayesinde sürücü kadar yolcuların da otomobille ilgili bilgileri takip etmesi sağlanmış. Büyük ekran ve etrafına yerleştirilen kumanda sistemleri, otomobilin gelişmiş yol bilgisayarı, klima ve müzik sistemini kumanda ediyor. Kullanımı alışkanlık gerektiren bu sistem, alışma evresi süresince sürüş güvenliği açısından tehlike oluşturabilir. Orta konsoldaki ekran yeni Primera'nın bir diğer sıra dışı özelliğini de barındırıyor. Ekran, araç geri vitese geçirildiği anda üçüncü göz gibi otomobilin arkasındaki kameradan aldığı görüntüyü orta konsola yansıtıyor. Bu da geri park manevralarını büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Sonuç olarak kronik sorunu bulunmayan Primera 1.6; düşük yakıt tüketimi, iyi frenleme ve makul motor performansıyla performans yerine rahatlığı arayanların tercihi olabilecek bir otomobil olarak tanımlayabilirim. Benim teknik değerlendirmeler yaptığım kısımlar için şu notu da düşmeliyim: 30.000 km'de olan Primera'nın rodaj safhasını iyi geçirdiği ve bakımlarının zamanında yapıldığını düşünerek bu satırları yazdığımı da hatırlatmak isterim.
Haberler
2005 Nissan Primera’nın teknik özellikleri nedir?
2005 model Nissan Primera 1.6 Tekna sahibiyim. Aracımın teknik özelliklerini ve donanımı hakkında bilgi verir misiniz? Bu aracın kronik herhangi bir sorunu var mıdır?
- 24 Haziran 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.