otohaber_logo
Haberler
16.500 TL’ye Bora, Astra, Focus, Corolla, 307, Polo ve Fabia’dan hangisi?
Merhaba 29 yaşındayım ve Edirne’de yaşıyorum. Bu benim ilk aracım olacak. Bu yüzden benim için çok önemli. Araç tutkum çok fazla ve olabildiğince fuarlara gitmeye çalışıyorum. İkinci el 16.500 TL’ye kadar bir araç almak istiyorum.
16.500 TL’ye Bora, Astra, Focus, Corolla, 307, Polo ve Fabia’dan hangisi?

Aklımdaki modeller; Bora, Astra, Focus, Corolla, 307, Polo ve Fabia. Benim için öncelik konfor, işçilik ve yol tutuşu. Aklımdaki model Bora. Siz hangi modeli önerebilirsiniz. Ve alırken nelere dikkat etmeliyim?

Sayın Özgür YASA,

Sorunuzda araçların model yılı, motor (benzinli/dizel ve motor hacmi) ve şanzıman (manual ya da otomatik) özelliklerini belirtmemişsiniz. Ben 16-17.000 TL aralığında; Bora, Astra, Focus, Corolla, 307, Polo ve Fabia'nın manual şanzımanlı ve 1.6 benzinli motorlarını kıyaslamaya çalışacağım. Bu araçlar içerisinde Bora'nın halihazırda ürün gamının devam etmediğini buraya bir not düşmekte fayda var. Konfor, işçilik, yol tutuş, çekiş, hızlanma ya da maliyet? Değerlendirmede bu gibi değişkenleri beklenti ve kese ile birlikte düşünmek gerekir. Sorunuzdaki Bora, Astra, Focus ve Corolla'nın birbirine göre farklılıkları mevcut olsa da sürüş dinamiklerinde benzerlikler mevcut. Aynı şekilde 307, Polo ve Fabia'da da benzerlikler var. Bu yedi araçtan; 110 HP'lik en yüksek gücü üreten Corolla ve 307 oluyor. Çekiş disiplininde ise 150 Nm'lik en yüksek torku Corolla ve Astra üretmektedir. Ancak Opel bu tork değerini 3600 d/d'de üretirken, Corolla 3800 d/d'de üretmektedir. Bu durum tork verisinde Astra'yı avantajlı konuma getiriyor. Hızlanma verilerinde ise 10.0 saniye ile Toyota birincilik kürsüsüne çıkarken 10.7 saniye ile 307 ikincilikte kalıyor. Bu sıralama, maksimum hız limitinde de değişmiyor. Daha güncel model disiplininde ise şüphesiz birincilik kürsüsü Fabia'nın (2004 ile 2006) oluyor. 2004 ile 2005 modellerde alınabilecek Polo da ikincilikte kalıyor. Sorunsuzluk mimarı Corolla olurken, yol tutuşu ve kararlılığı en iyi olansa Focus. Çekici tasarımı, kaliteli işçiliği ve sağlam yapısı ile Bora'nın da hakkını teslim etmek gerekir. 100.000 km'den yüksek olmayan 2002 ve üstü modellerde ve bakımları düzenli yapılmış Bora, Corolla ya da Focus'tan birini seçebilirsiniz. Bu araçları ekonomik kullanmak için LPG sıralı sistem dönüşümünü de düşünebilirsiniz. Zamanınız el verirse bu üç araçla bir de yol testine çıkmanızı öneririm. Önemli olan zevkinizi ve beklentilerinizi tamamlayacak seçeneğin bulunmasıdır. İkinci el araç alırken nelere dikkat edilmeli? İkinci el araç alırken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Öncelikle kurumsal ikinci el satış merkezlerini tercih etmenizi öneririm. Almayı düşündüğünüz aracın o güne kadar ki bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığı, kilometresi ve kullanım tarzı da önemlidir. Aracın geçmişinin hem hesapta olmayan harcamalar çıkarabileceğini hem de yakıt tüketimini, aracın yol tutuşunu ve kararlılığını etkileyebileceğini de unutmayın. Ondan dolayı ilgili aracın bakımlarının yaptırılıp yaptırılmadığını (yani aracın mazisini) varsa yetkili servislerden servis kayıtlarını inceleyerek öğrenebilirsiniz. Ayrıca tüm bu uyarılarıma rağmen size tavsiyem ilgili araçla/araçlarla bir test sürüşü yapmanız. Çünkü test sürüşü size aracın mazisi hakkında bazı ipuçları da verebilir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.