
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Daimler çalışanının 25 yıl önce satın aldığı 200 D (W124), 1 milyon km'yi devirdi. Baz donanımla satın aldığı otomobille 25 yıl boyunca uzun yolculuklara çıkan Michael Nickl, otomobilin tüm masraf listesini de bir dosyaya kaydetti.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Otomobilin genel bakım maliyeti 25 yılda 58,563 Euro tutarken, yakıt masrafı ise 53,786 Euro tuttu.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

55 yaşındaki Michael, 75 HP güç ve 126 Nm tork üreten otomobilinin 25 yılda ortalama 6 lt/100 km'lik bir yakıt tüketimine sahip olduğunu belirtti.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Otomobilinin kondisyonun hala yerinde olması da oldukça ilginç bir veri olarak kayda geçti.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Michael Nickl, şu an hala bir Daimler çalışanı olarak görev yapıyor ve Mercedes-Benz'in büyük SUV'u GLE'nin üretiminde çalışıyor.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Ölümsüz olarak anılan W124 kasa hala ülkemizde en ilgi çeken Mercedes'lerden biri olarak rağbet görüyor.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

W124, 1985 yılının Ocak ayından, 1995 yılının Temmuz ayına kadar üretildi.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Bir W124 satın almak istiyorsanız, ülkemizde ikinci elde 17 bin TL ile 40 bin TL'lik fiyat aralığında satıldığını belirtelim.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Kıbrıs Lefkoşa'da periyodik yağ değişimleri zamanında yapılan ve 1 milyon mil kateden bir taksinin motor testi gerçekleşti.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Taksinin Dünya'yı 40 kez dolaşmaya eşdeğer 1 milyon mile hiçbir sorun olmadan ulaştığı kaydedildi.
1 milyon km yapan Mercedes’in motoru ne hale geldi

Yapılan test sonucunda taksinin motorunun ilk günkü gibi çalıştığı gözlemlendi
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Motor yağı üreticisi ExxonMobil, Kıbrıs Lefkoşa'da, uzun yıllardır Mobil 1 motor yağı kullanılarak bakımları yapılan bir taksiyle gerçekleştirdiği araç motoru boroskopik inceleme sonuçlarını açıkladı.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

2012 yılında 1 milyon kilometreye ulaşan taksi, dört yıl sonra 1 milyon mile yani 1 milyon 600 bin kilometreye ulaştı.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Boroskop ile en son yapılan incelemede taksinin motorunun yıpranmadan ilk günkü yeniliğini koruduğu gözlemlendi.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Gerçekleştirilen motor kapağı altı incelemesinde eksantrik milinde ve üzerindeki kamlarda kararmaya, çizik ya da aşınmaya rastlanmadı.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Silindir gömleklerinin honlama çizgilerinde deformasyon yoktu ve belirgin olarak görüldü. Krank milinin temiz ve orjinal durumunda olduğu tespit edildi.
1,6 milyon km’deki taksinin motoru

Taksi şoförü İbrahim İncirlili: "İlk defa dört sene önce aracım 1 milyon kilometreye ulaştığında motor incelemesi yapıldı. 1 milyon kilometreden sonra bile motorun temiz olduğunu ve hiç aşınmadığını gördük. Şimdi 1 milyon 600 bin kilometreye ulaştık ve bu inceleme sonunda da aracımın motorunun aynı durumda olduğunu gördük. Bu süreçte hiçbir motor arızasıyla karşılaşmadım." dedi.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.